söndag 4 mars 2012

Vårtecken

Jag letade efter vårtecken på min promenad idag, men förutom att det har varit underbart väder (även om det var lite kyligt i luften) så går det inte hitta så mycket här där vi bor än. Vi har inte en enda lökväxt som tittat upp hemma i vår egen trädgård t.ex. däremot börjar knopparna svälla på buskar och träd, men helt ärligt så har det inte hänt särskilt mycket än - som tur är så är ju i alla fall snön snart borta......och vi hoppas innerligt att den inte kommer tillbaka!

så här fin är hasseln nu....


och här är knoppen på en julros - en fantastisk vårväxt i vår trädgård, den blommar länge utan minsta hjälp från oss, så ska det vara!



...och så kunde jag inte låta bli att dela med mig av den här bilden - hade tydligen glömt att tömma kameran på höstbilderna och då fick jag se den här underbara "Mörkt Ormskägg" blommar i september förvisso men den ska ju planteras någon gång innan helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar