torsdag 21 mars 2013

Nystart...

Jag får börja med att be om ursäkt för det var väldigt länge sedan jag skrev något här....men det har liksom saknats inspiration för trädgårdstankar - och här hos oss gör det ju egentligen det fortfarande för snön yr utanför och nu är det nog ca 40 cm - det känns som det räcker.

Kanske kan jag förgylla tillvaron med lite fina bilder så att ni som läser får något att drömma om...jag tycker det är viktigt att ha växter i trädgården men det är ju inte någon självklarhet längre - tyvärr...det är helt livsnödvändigt med växter för vi överlever ju faktiskt inte utan....och så tror jag att vi mår betydligt bättre med lite växter runt omkring oss - medvetet eller omedvetet...

Första bilden är en ljuvligt söt Primula japonica Apple Blossom (japansk viva) - kanske inte alldeles livsnödvändig men visst är den bedårande!


Bild två är Pulsatilla vulgaris (backsippa) och den får jag alltid lust att klappa på när den blommar - den är så härligt luden.....känsel är en viktig del i livet och därmed fyller ju denna en fuktion.


Bild tre är Polemonium Humile (blågull) och nu kommer näsan in i bilden...den här doftar fantastiskt! Jag återkommer ofta till den bara för att få känna lukten av den - obeskrivbar, men otroligt härlig.



Min egen trädgård är avkoppling för mig, det är skönt att köra fingrarna i jorden och rensa ogräs - jag behöver inte tänka på jobbet utan kan bara njuta...grönt är avkopplande - korgstolen är katternas och de älskar när jag är ute och fixar, de svassar runt fötterna och tycker ogräsrensning är bland det roligaste som finns så det brukar gå åt ett och annat plåster när de är lite för hjälpsamma....


Hoppas att ni står ut med lite ojämnt skrivna inslag - för nu så ska jag försöka komma igång igen - våren är ju förhoppningsvis på väg - även om det inte riktigt känns så just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar