tisdag 5 april 2011

Romantik i trädgården...

Jag är inte direkt romantisk av mig om man får tro min man (jag tror dessutom att han har rätt), men här kommer lite fina bilder på "romantiska"växter


En alldeles underbar Prunus x subhirtella Hally Jolivette (vårkörsbär) och för att förlänga blomningen så kan man plantera en klätterros - här sorten Penny Lane. nedanför
Aster ageratoides Harry Schmidt (balsamaster) och Potentilla x hopwoodiana (rosenfingerört) och rosen Amelia Renaissance.


rosor och romantik hör väl ihop...här nedan är det sorten Pink Robusta och brevid den en ljuvligt söt Gypsophila cerastioides (mattslöja)


jag återkommer med mer romantiska växter snart.

2 kommentarer:

  1. Den där mattslöjan var riktigt läcker, är den perenn ?
    Lisa/Lisas trädgård http://blog.lisastradgard.se/

    SvaraRadera
  2. förlåt att jag inte svartat förut - visst är det en perenn.
    /Monika

    SvaraRadera